اجرای هات تپ در کردستان عراق

هات تپ اربیل کردستان عراق

۰٫۰
۰۰

شرکت پیشگام صنعت ابزار در یکی از پروژه های اخیر خود واقع در اقلیم کردستان از کشور عراق، یک عملیات انشعاب گیری گرم با فشار بالا را با موفقیت به اتمام رساند. این عملیات روی خطوط لوله انتقال یکی از پالایشگاه های اصلی اقلیم کردستان انجام می شد که با توجه به حساسیت و اهمیت بالای خود، نیازمند توجهات ویژه بود. اجرای هات تپ روی خطوط لوله انتقال، خصوصاً زمانی که خط صادراتی و دارای اهمیت بالایی باشد، احتیاطات ویژه ای را می طلبد که خوشبختانه با تدابیری تیم فنی و مهندسی و دقت گروه اجرای هات تپ بدون هیچ ایرادی با موفقیت به اتمام رسید.

از آن جایی که عملیات روی خط لوله نفت با فشار بالا انجام می شد می بایست تجهیزات و اتصالات مناسب کار تهیه می گردیدند. ساخت اتصال در کارگاه مرکزی شرکت انجام شده و برای آن از فلنج کلاس ۹۰۰ استفاده گردید. با وجود فشار بالای خط، از آن جا که عملیات هات تپ ۶ اینچ روی خط لوله ۱۲ اینچی انجام می شد قدرت مانور تیم اجرایی بیشتر بود و این امر روند اجرایی کار را تسهیل می کرد.

جوشکاری اتصال جهت هات تپ

پس از انجام طراحی های اولیه و اخذ تأیید نقشه ها و دستورالعمل های انجام کار از مهندسین و مسئولین فنی شرکت کار گروپ (Kar Group Co.) تیم به منظور انجام عملیات به شهر اربیل واقع در کردستان عراق عزیمت کرده و فرایند اجرایی به ترتیب زیر انجام شد:

بازرسی گیربکس، بازرسی شفت و پیشروی تست شفت به منظور حصول اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه حین پروژه از اقداماتی بود که پیش از آغاز هر عملیاتی می بایست ضرورتاً انجام شود.

تهیخ و تست دستگاه های جوش و هوابرش از دیگر اقداماتی است که می بایست انجام شوند و در این عملیات نیز به آن ها توجه گردید.

تست هیدرواستاتیک بمنظور اطمینان از ضریب تحمل اتصال در مقابل فشار

 

پایان پروژه اجرای هات تپ ۱۲×۶ اینچی واقع در کردستان عراق

شرکت پیشگام صنعت ابزار طی سال های اخیر ده ها عملیات انشعاب گیری گرم را در اقلیم کردستان عراق به انجام رسانده است که پروژه تشریح شده یکی از آن ها محسوب می شود. این عملیات بدون بروز کوچک ترین وقفه ای به انجام رسید و در نهایت نیز رضایت کامل کارفرما را به همراه داشت.