شرایط انجام هات تپ

هات تپ

۰٫۰
۰۰

هات تپ با وجود آن که در صنایع کلیدی مزایا و نقاط قوت زیادی دارد اما در عوض دارای محدودیت هایی نیز هست. اجرای عملیات هات تپ تحت هر شرایط و موقعیت امکان پذیر نیست بلکه لوازم و پیش نیازهای آن باید فراهم باشد. این لوازم، متغیرهایی هستند که بررسی و تجزیه و تحلیل آن ها صحت و امکان پذیری انجام هات تپ را مشخص می کند. متغیرهای مربوطه دارای جنبه های متعددی هستند و فروکاست پذیر به یک یا چند آیتم مشخص نخواهند بود. در ادامه به برخس از متغیرهای کلیدی که شروط و پیش نیازهای انشعاب گیری به روش گرم محسوب می شوند اشاره می کنیم.

هات تپ

یک مجری کارکشته  و اهل فن در اجرای هات تپ می بایست تا جای ممکن در مقابل محدودیت ها مقاومت کند و بکوشد راهکارهای مهندسی و البته ایمن برای رفع مسأله متغیرهایی ارائه کند که می توانند همچون موانع فنی، از انجام عملیات انشعاب گرم ممانعت کنند. اما در برخی موارد متغیرها آن چنان قدرتی دارند که دست مجری عملیات را کاملاً می بندند. از جمله متغیرهای فنی که مجریان می بایست در خصوص آن ها ریزبینانه تر و دقیق تر برخورد کنند شاخص های زیر می باشند:

اجرای هات تپ به صرف توجه به مؤلفه های فنی فرو کاسته نمی شود، بلکه هماهنگی ها و کنترل های مدیریت نیز عامل تعیین کننده دیگر در فرایند انشعاب گیری گرم محسوب می شود. مدیریت اجرای هات تپ چه به لحاظ برنامه ریزی اجرایی، زمان بندی، هماهنگی ها با کارفرما، کنترل ها و بازرسی های عملیاتی و تست و تأیید خروجی فرایند می توانند بر نتیجه عملیات تأثیر زیادی بگذارند. در ادامه به برخی از این مؤلفه ها می پردازیم:

هات تپ

آیتم های ذکر شده برخی از لوازم و شرایطی است که می بایست برای انجام عملیات انشعاب گرم مد نظر قرار داد. متغیرهای دیگر نظیر متغیرهای محیطی و ایمنی نیز بدون شک در پیشبرد صحبح عملیات انشعاب گرم دخیل اند که در مطالب بعدی به آن ها اشاره خواهد شد.

چنان که پیداست عملیات انشعاب گرم به هیچ عنوان یک فرایند ساده و خطی نمی باشد بلکه متشکل از مجموعه فرایندهایی است که گرچه به صورت خطی پیش می روند اما هر یک دارای شاخه ها و خوشه های تعیین کننده بر سرنوشت عملیات هات تپ می باشند. اهتمام نسبت به این موارد از شروط اصلی اجرای هات تپ است .