دستگاه هات تپ و نکات مهم در انتخاب آن

دستگاه هات تپ

۰٫۰
۰۰

فرایند انشعاب گیری از خطوط لوله یا عملیات برش لوله به روش گرم، از جمله فرایندهای حساس روی خطوط لوله است که به دلیل ماهیت ویژه خود دقت در طراحی و برنامه ریزی، و حساسیت اجرایی بسیار بالایی را می طلبد. این روش انشعاب گیری در مقایسه با روش های سنتی از مزایا و در عین حال حساسیت بالاتری برخوردار است. فن آوری هات تپ یک فن آوری به روز و در حال ارتقا می باشد و به همین دلیل در فرایندهایی که انشعاب گیری از طریق آن انجام می گیرد نسبت به تمامی ضوابط و شرایطی که استانداردهای ایمنی و فنی کار را اقتضا می کنند باید حساس بود.

دستگاه هات تپ متناسب با مشخصات فنی پروژه انتخاب می شود

یکی از الزاماتی که همواره برای عملیات انشعاب گرم هات تپ باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از دستگاه هات تپ با کیفیت بالا  و ضریب اطمینان مناسب است. چنان که می دانیم با وجود فرایندهای طولانی و حساس پشتیبانی و آماده سازی پروژه، خود عملیات هات تپ فرایند اصلی در انشعاب گیری محسوب می شود که این فرایند نیز توسط دستگاه هات تپ صورت خواهد گرفت. این دستگاه از یک شفت، نگهدارنده و کاتر تشکیل شده است؛ شفت انتقال حرکت به کاتر را بر عهده دارد و کاتر پس از دریافت این انرژی به صورت گرد‌بر لوله را می برد. کل این فرایند باید پیوسته و بدون خطا انجام شود. البته بسیاری از خطاهای احتمالی در کار ناشی از تأسیسات نامناسب، طراحی یا ساخت و نصب نامناسب اتصال، خطای انسانی، اهمال در فرایندهای برنامه ریزی و مهندسی و مواردی از این قبیل خواهد بود، اما بخش قابل توجهی از خطاهای بالقوه در عملیات انشعاب گیری گرم می تواند ناشی از خود دستگاه هات تپ باشد. از این رو در خصوص انتخاب دستگاه هات تپ و برند آن باید نهایت توجه را مبذول داشت.

در انتخاب دستگاه هات تپ باید موارد زیر را مورد توجه قرار داد تا کار انشعاب گیری بدون کوچک ترین ایرادی به انجام برسد:

نمنوه عملیات هات تپ توسط دستگاه هات تپ سایز بزرگ

انتخاب دستگاه هات تپ مناسب با شرایط کاری از نکاتی است که نباید نسبت بدان اهمال ورزید. خریدار باید نسبه به ماهیت پروژه ها و فرایندهای مربوط به خود حساسیت لازم را داشته باشد و بر اساس آن کلیه مراتب مورد نیاز برای کار از جمله تهیه دستگاه هات تپ را به انجام برساند.