ماشینکاری در محل

تراشکاری پرتابل (Portable Turning) یا ارائه خدمات تراشکاری در محل از جمله خدمات شرکت پیشگام صنعت ابزار می باشد که در کنار سایر خدمات ارائه شده، این شرکت را به عنوان یک مجموعه نام آشنا و دارای فعالیت های با دامنه تنوع گسترده نزد مشتریان معرفی کرده است. توسعه محصولات و خدمات از جمله سیاست های راهبردی برجسته شرکت پیشگام صنعت ابزار بوده است و از این حیث، طی سالیان اخیر تلاش زیادی جهت آشنایی با زمینه های جدید خدماتی خطوط لوله به انجام رسانده ایم. تراشکاری و فرزکاری در محل سایت و به صورت پرتابل از جمله مواردی بوده است که در سال های اخیر تیم تحقیق و توسعه شرکت پیشگام صنعت ابزار را بسیار تحت تأثیر خود قرار داده است و در نتیجه مطالعات و انجام کارهای اجرایی به دستاوردهای فنی قابل ملاحظه ای در این زمینه دست یافته ایم، دستاوردهایی که در عملیات های اجرایی آن ها را ارائه داده و رضایت مشتریان در خصوص خدمات مان را جلب کرده ایم.

در چارچوب خدمات تراشکاری پرتابل ما ابتدا به ساکن با تمرکز بر روی عملیات فلنج فیسینگ و الزامات و استانداردهای آن، توانستیم تبدیل به ی پیمانکار صاحب روش های ابداعی در زمینه انجام خدمات کف تراشی فلنج و روتراشی یا فیس دهی به آن شویم. تشکیل کارگروه های مطالعاتی و متعاقب آن، انجام چندین عملیات فلنج فیسینگ در نقاط مختلف کشور، و حتی در خارج از کشور، ما را به درجه ای از تخصص و دانش در این زمینه رسانده است که اکنون قادر به انجام هر گونه عملیات فیس دهی روی فلنج ها در سایزهای مختلف می باشیم.

ما برای انجام خدمات پرتابل خود از دستگاه های تولیدی شرکت میراژ انگلستان بهره می بریم. ما ضمن آشنایی و تسلط بر دستور کار دستگاه های میراژ ماشین انگلیس، آموزش و یادگیری فرایندهای اجرایی عملیات های خطوط لوله توسط این دستگاه ها را سپری کرده و اکنون نسبت به مشخصات و ویژگی های فنی آن ها، و همچنین فرایندهای اجرایی و خدماتی خطوط لوله توسط این دستگاه ها اشراف داریم. خوشبختانه شرکت میراژ ماشین طیف گسترده ای از دستگاه ها حاوی خدمات متنوع را ارائه می دهد و از این حیث منحصر به فرد تلقی می شود. از این رو مشتریان در خصوص دامنه گسترده خدمات ارائه شونده توسط ما هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

تراشکاری در محل

تراشکاری در محل

از دیگر فرایندهای اجرایی که شرکت پیشگام صنعت ابزار زمان و نیروی انسانی بالایی صرف آشنایی و اجرای آن نموده است،  عملیات فرز کاری دورانی است که توسط ماشین های فرز دوار (Orbital Milling Machine) انجام می شود. دستگاه های فرز دوار شرکت میراژ ماشین عملکردی تقریباً مشابه دستگاه فلنج فیسر دارند اما فرایند فرز سطح فیس فلنج را انجام می دهند که ضریب دقت بسیار بالایی دارد. با استفاده از ماشین های فرز دورانی می توان سطوح مدوری نظیر فلنج ها را به صورت دورانی فرزکاری کرد. این عملیات گرچه از طریق دستگاه فلنج فیسر نیز امکان پذیر است اما فرزکاری سطح فلنج قطعا دقت بالاتری را نسبت به سطح کف تراشی شده خواهد داشت و از این حیث استفاده از این دستگاه برای مسطح و صیقل کردن سطح فیس فلنج بسیار مفیدتر خواهد بود.

دستگاه های فرز دورانی دارای اقسام متنوع با کاربردهای مختلف می باشند که بسته به نیاز مشتریان انتخاب و عملیات از طریق آن ها انجام می گیرد. لازم به ذکر است گرچه خدمات و محصولا شرکت میراژ ماشین اغلب مربوط به خوطوط لوله نفت، گاز و پتروشیمی و خطوط انتقال بین شهری می باشد اما دامنه کاربردی این تجهیزات هرگز به حوزه های ذکر شده محدود نمی شود. صنایع کشتی سازی از مهم ترین حوزه های صنعتی بشمار می رود که از می توانند از محصولات ارائه شده این شرکت بهره ببرند.

ماشینکاری در محل

ماشینکاری در محل

شرکت میراژ دارای ۵ مدل دستگاه فرز دوار برای ماشینکاری در محل می باشد که هر کی قابیلت هایی به شرح زیر دارند:

  • ماشین فرز دوار مدل OM2500: این دستگاه برای فرزکاری روی سطوح فلنج از سایز ۶۰ اینج تا ۹۸ اینچ طراحی و ساخته شده است. از قابلیت های این دستگاه ماشین کاری در محل می توان دقت بالای عملیاتی، سرعت و دقت در تنظیم، راحتی کار و ضریب اطمینان بالای آن نام برد. این دستگاه دارای قابلیت دوران به سرعت ۳ دور بر دقیقه را دارد که ضمن آن عملیات را به دقیق ترین شکل ممکن انجام می دهد. سرعت نسبتاً بالای این دستگاه هرگز باعث نمی شود که در دقت فرایند خللی ایجاد شود. چنان که اشاره شد سرعت نصب قطعات دستگاه بالا بوده و فقط نیازمند گذاردن سه مرحله عملیاتی است. همچنین از محرک پاورپک هیدرولیکی تغذیه می کند و نیازمند ۷۰ بار فشار جهت عملکرد صحیح است. این دستگاه در اغلب موارد برای فرزکاری روی فلنج های سایز بزرگ، توربین های بادی با پره های ملخی و فلنج های توربین های تاور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ماشین فرز دوار مدل OM3500: این دستگاه هیدرولیکی نیز کاملاً ضد واکنش و ضد لنگی بوده و فک های آن را می توان با دقت و در زمان کوتاه بست. این دستگاه دارای دیسک گردان قوی بوده و مناسب برای انجام عملیات روی فلنج های سخت می باشد. این مدل از دستگاه های فرز دوار قابلیت فرزکاری فلنج ها از سایز ۶۰ اینچ تا ۱۳۸ اینچ را داراست و با سرعت پیشروی ۱۶ اینچ در دقیقه عملیات را به انجام می رساند. دستگاه فرز دوار مدل OM3500 نیز نیازمند ۷۰ بار فشار از جانب دستگاه هیدرولیکی پاورپک می باشد تا عملیات را به نحو احسن به انجام برساند.
  • ماشین فرز دوار مدل OM4500: این مدل از دستگاه های تراشکاری در محل نیز دارای دقت بالا در براده برداری متریال ها و صیقل سازی سطح فلنج است. با استفاده از این دستگاه می توان فلنج ها یا سطوح دوار از سایز ۹۸ اینچ تا ۱۷۸ اینچ را به صورت دقیق فرزکاری کرد. از این رو گرچه موارد استفاده اصلی آن روی فلنج ها و مبدل های حرارتی خطوط لوله می باشد اما به دلیل ابعاد بزرگ فرزکاری در سایر صنایع نیز استفاده می شود. عمده ترین موارد کاربرد این دستگاه فرز پرتابل عملیات بر روی ستون های جرثقیل های بزرگ، تعمیرات هیدرولیکی و صنایع کشتی سازی می باشد.
  • ماشین فرز دوار مدل OM6000: این دستگاه نیز علاوه بر قابلیت های ذکر شده فوق، قادر به انجام عملیات روی فلنج ها و سطوح مدور از سایز ۹۸ تا ۲۳۷ اینچ می باشد.
  • ماشین فرز دوار مدل OM8000: این مدل از دستگاه های تراشکاری پرتابل نیز برای انجام عملیات روی فلنج ها از سایز ۱۳۸ اینچ تا ۳۱۵ اینچ طراحی و ساخته شده است.

عملیات های تراشکاری پرتابل که زیرمجموعه ماشینکاری در محل (Field Machining) محسوب می شوند با توجه به نیاز فزاینده واحدهای صنعتی جهت نگهداری و تعمیرات تجهیزات  و فرایندها در سال های اخیر بسیار مورد توجه صاحبان صنایع قرار گرفته است. در خصوص فرزکاری دوار نیز این امر صدق می کند. خصوصاً آن که این فرایند، از جمله عملیات های تراشکاری در محل محسوب می شود که روی  تجهیزات سایز بزرگ و سنگین وزن انجام می شود، می توان گفت به هیچ وجه امکان انتقال این تجهیزات به کارگاه های ساخت و تعمیر وجود ندارد. بدون شک برش فلنج های سایز بزرگ و انتقال آن ها به محل های تعمیر ممکن است هزینه ای بیش از تعویض آن داشته باشد و از این رو مقرون به صرفه نیست. از سوی دیگر در صورت برش و انتقال این تجهیزات، فرایندهای جاری مجتمع های صنعتی ممکن است برای روزهای متمادی معلق بمانند و این امر خسارات بسیار بالایی را متوجه ایشان خواهد کرد.

بنابراین استفاده از این گونه خدمات ماشینکاری در محل بدون شک بهره وری بسیار بالاتری خواهد داشت؛ چرا که در عین کاهش میزان هدر رفت زمان و کاهش نقش نیروی انسانی دخیل در عملیات، تجهیزات گران قیمت صاحبان صنایع را برای ایشان حفظ و باعث تجدید عملکرد آن ها می شود. گرچه ارائه خدماتی از این قسم برای کارفرمایان نیازمند صرف هزینه و نیروی انسانی بالاست اما در حات کلی، خروجی این گونه فرایندها افزایش میزان بهره وری صنایع خواهد بود.

نقل و انتقال این تجهیزات به محل سایت، نصب و راه اندازی آن ها و در نهایت انجام عملیات های ماشینکاری در محل از این نوع، خود دارای مکانیزم های پیجیده و منحصر به فردی می باشد که انجام آن ها فقط از طرف یک مجری متبحر، دارای دانش فنی و مهندسی بالا و همچنین واجد حسن سابقه در زمینه ارائه خدمات مذکور است.

شرکت پیشگام صنعت ابزار بر حسب تعامل مستمر با شرکت میراژ، و با توجه به سیاسیت اش مبنی بر انتقال مستمر دانش با مجریان زبده در زمینه ماشینکاری در محل، حسن اجرای عملیات ها و جلب رضایت مشتریان را تضمین خواهد کرد. پس از سال ها انجام عملیات های مذکور و اموزش و تربیت نیروی کار واجد صلاحیت، و ضمن دستاوردهای موفقیت آمیز در خصوص انجام عملیات های تراشکاری پرتابل و فرزکاری پرتابل، اکنون می توانیم ادعا کنیم که قادریم تمامی نیازهای مشتریان در خصوص تأمین خدمات مذکور را برآورده سازیم.


ارسال دیدگاه