تاریخ ارسال : ۹۵/۰۹/۰۷


ماشینکاری در محل (Field Machining) انواع خدمات صنعتی را شامل می‌شود که بر روی دستگاهها یا تجهیزات و در محل نصب آنها در واحد صنعتی انجام می‌شود. به عبارت دیگر با توجه به اینکه جابجایی وانتقال برخی دستگاهها و تجهیزات از محل نصب ناممکن یا بسیار دشوار می‌باشد، تجهیزات و فرایندهایی بمنظور انجام عملیات‌های تعویض یا تعمیر در محل نصب دستگاه‌های مذکور طراحی شده‌اند تا سرویس‌دهی به آنها در همان محل و بدون نیاز به جابجایی آنها صورت گیرد.

در مجتمع‌های صنعتی مرتبط به خدمات خطوط لوله نفت و گاز بدلیل آن‌که بخش اعظم دستگاهها در محل نصب شده و امکان انتقال آنها به محلی دیگر وجود ندارد استفاده از طیف گسترده خدمات خطوط لوله تنها راهکار برای رفع ایرادات بشمار می‌رود. همچنین خطوط لوله انتقال نیز دارای این خصیصه می‌باشند، چرا که امکان جابجایی و نقل مکان آنها به مکانی دیگر وجود ندارد. در این شرایط تجهیزات مورد نیاز برای انجام عملیات‌های مربوطه به محل انجام کار منتقل شده و در همان محل فرایند مورد نیاز پیاده می‌شوند.

ماشینکاری در محل

ماشینکاری در محل

از آنجایی که این الگو هزینه‌های ناشی از جابجایی دستگاهها و تجهیزات از محل نصب شده را رفع می‌کند بسیار مورد توجه صاحبان صنایع و مدیران مجتمع‌های صنعتی قرار گرفته است. ضمن آن‌که گذشته از مزایای ناشی از جابجایی، فرایند استخراج دستگاه از محل نصب نیز هزینه‌ها و زمان هدر رفت ویژه خود را می‌طلبد. تخلیه مواد، نصب تجهیزات جایگزین و مهمتر از همه تعطیل شدن آن بخش از فرایند که دستگاه مذکور در آن واجد نقش می‌باشد بخشی دیگر از هزینه‌هایی می‌باشند که واحد صنعتی متحمل‌شان خواهد شد. از این رو انجام سرویس‌های مورد نیاز در حمل سایت و در مکان نصب دستگاه در مجتمع طبیعتاً مزایای مشهودی را بهمراه خواهد داشت.

شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان واحد ارائه دهنده خدمات مربوط به خطوط لوله خصوصاً هات تپ و استاپل، در سال‌های متمادی فعالیت خویش بخشی از فعالیت‌های خود را صرف ارائه خدمات فنی و ماشینکاری در محل سایت کرده است و در این زمینه دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

بخشی از خدماتی که شرکت پیشگام صنعت ابزار در زمینه ماشینکاری در محل ارائه می‌دهد به شرح زیر می‌باشد:

تراشکاری و فرزکاری: شرکت پیشگام صنعت ابزار قادر است با استفاده از دستگاههای تراشکاری و فرزکاری تهیه شده از شرکت میراژ انگلیس، نیاز شما به انجام تراشکاری یا فرز تجهیزات و قطعات در محل نصب را به انجام برساند. در فرایندهایی نظیر تراش و فرز بدون شک ترجیح بر آن است که قطعات از محل نصب جدا شده و با انتقال به کارگاه‌های تراش و فرز، فرایندهای مذکور با دقت  و صبر رویشان انجام شود. اما در شرایطی که امکان این کار وجود ندارد، طبیعتاً می‌بایست دستگاه تراش یا فرز پرتابل را در محل مناسب برای انجام عملیات روی قطعه نصب کرد و سپس عملیات مذکور را روی آن انجام داد. این فرایند نیز دقت و صحت بالایی دارد و طراحی و ساخت ماشین‌آلات به نحوی بوده که کل فرایند با بیشترین دقت و کمترین تلورانس ممکن انجام شود.

ماشینکاری در محل

ماشینکاری پرتابل

تعمیر نشتی: نشتی خطوط لوله یا محل اتصالات یکی از عیوبی است که در مجتمع‌های صنعتی مرتبط به خطوط لوله بسیار رایج می‌باشد. فرسوده شدن لوله، آسیب دیدن لوله در اثر ضربه، شکستگی لوله در نتیجه طراحی یا نصب نادرست خطوط لوله و نظایر آن از عوامل آسیب دیدن لوله و بروز نشتی روی آن‌ها می‌باشد. شرکت پیشگام صنعت ابزار به جهت آشنایی با الزامات و استانداردهای طراحی، ساخت، نصب و نگهداری خطوط لوله دارای تجربه و دانش کافی در زمینه شناسایی دلایل بروز نشتی و انتخاب بهترین راهکار برای رفع آن می‌باشد. از این حیث ما هم در زمینه مشاوره و هم انجام سرویس تعمیر نشتی دارای آمادگی کامل هستیم.

درون‌تراشی لوله: در مواقعی لوله در محل سایت یا در خطوط لوله انتقال نصب شده و امکان جابجایی یا تعویض آن وجود ندارد. از سوی دیگر نیاز واحد صنعتی به تغییر ضخامت لوله بنا به هر دلیلی است. برای مثال نیاز بدان است که قطر داخلی لوله کمی افزوده شود، یا بنا به هر توجیهی بخشی از لوله می‌بایست ضخامت کمتری داشته باشد. در این شرایط دستگاه درون‌تراشی لوله به محل سایت منتقل شده و با نصب شدن روی لوله مذکور، عملیات درون‌تراشی در همان محل انجام می‌شود. شرکت پیشگام صنعت ابزار با استفاده از تجهیزات خریداری شده از شرکت میراژ انگلیس، و نیز بر حسب تجربه و دانش فنی خود آمادگی دارد این کار را با بیشترین ضریب اطمینان و ایمنی برای مشتریان محترم به انجام برساند.

خدمات لوله در محل

site machining

فلنج فیسینگ: مجتمع‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی و خطوط لوله انتقال بصورت مکرر نیاز به تست و پایش فلنج‌های نصب شده روی تجهیزات خود می‌باشند. استفاده از فلنج‌های متعدد بخشی ناگزیر در واحدهای صنعتی مذکور می‌باشد و از این رو تعمیرات و نگهداری فلنجها نیز از الزامات واحدهای مذکور جهت حفظ فرایندها محسوب می‌شود. از این‌رو، پایش مستمر فلنج‌ها بمنظور ممانعت از خوردگی و آسیب در مرور زمان برای ایشان الزامی است. حال اگر بنا به هر دلیلی فلنج‌ها کارکرد اصلی خود یعنی آب‌بندی سیال را از دست داده باشند چاره‌ای جز تراشکاری مجدد فلنج بمنظور احیای کارکرد آن نیست. شرکت پیشگام صنعت ابزار دارای تجهیزات کافی و دستگاه‌های متعدد برای فیس‌دهی به فلنج‌ها در سایزهای متنوع می‌باشد. تجارب موفق ما در زمینه ارائه خدمات فلنج فیسینگ در ایران و کشورهای همسایه نیز پشتوانه‌ای برای این مدعی محسوب می‌شود.

موارد ذکر شده اصلی‌ترین خدمات ما در زمینه ارائه خدمات ماشینکاری در محل می‌باشند اما سرویسهای ما در این زمینه محدود به موارد مذکور نمیباشد. ما در تمامی روزهای هفته به صورت شبانه‌روزی حاضر به دریافت سفارشات و پیشنهادات مشتریان و متقاضیان محترم می‌باشیم. شرکت پیشگام صنعت ابزار به برقراری ارتباط مستمر نه فقط با مشتریان بلکه با کلیه واحدهای صنعتی راغب به کسب اطلاعات و دانش در زمینه خدمات خود است. اصل مشتری‌مداری در کنار برقراری ارتباط مستمر با صاحبان فن و دانش جهت بهبود مستمر فرایندها و انتقال تجارب و تعامل اطلاعات بدون شک واجد مزایایی دوجانبه است و از این رو آمادگی دریافت نظرات شما در تمامی اوقات را دارا هستیم.