پیشگام صنعت ابزار زنگنه

مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم از غرفه شرکت پیشگام صنعت ابزار در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دیدن نمودند و دستگاه هات تپ و دیگر تجهیزات این شرکت را مشاهده نمودند. ایشان که در  مراسم اقتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور یافته بودند، پس از پایان مراسم و ضمن بازدید از نمایشگاه و حضور در میان فعالین و مشارکت کنندگان حوزه نفت و گاز که در نمایشگاه حضور داشتند، در غرفه شرکت پیشگام صنعت ابزار نیز حضور یافته و از نزدیک تجهیزات، قابلیت ها، دستاوردها و موفقیت های شرکت پیشگام صنعت ابزار در زمینه انجام عملیات هات تپ، استاپل، فلنج فیسینگ و تراشکاری پرتابل را مشاهده نمودند.

در این ملاقات کوتاه مدیریت شرکت پیشگام صنعت ابزار ضمن بازخوانی دستاوردهایی که این شرکت توانسته است با اتکای به خود در زمینه هات تپ و انشعاب گیری از خطوط لوله کسب کند اشاره نمود و خاطر نشان کرد که تجهیزات و دستگاه ها، دستورالعمل ها و روش های اجرا، چک لیست ها، ممیزی ها و سایر فرایندهای مربوط به هات تپ همگی بر اساس استانداردها و الزامات روز، و البته در نتیجه کوشش های داخلی و توسط مهندسین همین شرکت تدوین شده اند.

پیشگام صنعت ابزار، مجری هات تپ در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

شرکت پیشگام صنعت ابزار در این نمایشگاه ضمن نمایش برخی از دستگاه ها و تجهیزات، آخرین فن آوری ها در زمینه اجرای عملیات هات تپ و سایر خدمات خطوط لوله را به بازدیدکنندگان محترم ارائه نمود. دستگاه هات تپ که توسط شرکت پیشگام صنعت ابزار آماده و تجهیز شده و قابلیت انجام عملیات هات تپ در سایزهای ۱۲ تا ۶۰ اینچ را دارد از جمله دستگاه هایی بود که در معرض دید قرار گرفت. همچنین انواع کاترهای دستگاه هات تپ در سایزهای مختلف تا ۴۸ اینچ نیز از جمله تجهیزاتی بود که مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت و می توان گفت نحوه عملکرد آن در دستگاه هات تپ بیشترین حجم سوالی بود که از طرف بازدیدکنندگان پرسیده می شد.

دستگاه استاپل ا دیگر ماشین آلاتی بود که در نمایشگاه ارائه گردید و مکانیزم عملکردی آن و چگونگی انسداد خط لوله توسط آن به بازدیدکنندگان توضیح داده شد. چنان که می دانیم دستگاه استاپل و فرایند انسداد خط لوله مکانیزمی است که بر اساس آن بدون نیاز به خاموش کردن خط می توان بخشی از خط لوله را مسدود کرده و عملیات تعمیراتی روی آن انجام داد. عملیات استاپل خود نیازمند عملیات هاتتپ است و از این رو می توان این دو فرایند را در کنار هم اصلی ترین خدماتی دانست که شرکت پیشگام صنعت ابزار در زمینه خطوط لولخه به کارفرمایان محترم ارائه می دارد. شرکت پیشگام صنعت ابزار تا کنون بیش از ۴۰۰۰ عملیات هات تپ در سایزهای ½ اینچ به بالا داشته است و اگرچه قابلیت انجام عملیات هات تپ تا ۷۲ اینچ و حتی بالاتر را دارد، تا کنون درخواست عملیات بالاتر از سایز ۴۸ اینچ را نداشته است.

یکی از نکات مورد توجه بازدیدکنندگان قابلیت شرکت پیشگام صنعت ابزار در انجام عملیات هات تپ سایز به سایز بود که در نوع خود برای بسیاری از ایشان مورد توجه ویژه بود. از آن جا که قاعدتاً سایز انشعاب از لوله باید کمتر از سایز لوله اصلی باشد، توانمندی شرکت پیشگام صنعت ابزار در انجام عملیات هات تپ سایز به سایز تظر ایشان را جلب کرد. بازگویی عملیات های هات تپ سایز به سایزی که ما در پروژه های متعدد داشته ایم، از جمله عملیات ۴۸ اینچ در ۴۸ اینچ روی خطوط لوله پالایش نفت اصفهان، و هات تپ ۳۰ به ۳۰ برای شرکت IPMI از جمله تجاربی بود که در اختیار بازدیدکنندگان گرامی قرار گرفت.

دستگاه فلنج فیسر دیگر ماشینی بود که در غرفه شرکت پیشگام صنعت ابزار نمایش داده شد و به این ترتیب بر بازدیدکنندگان عیان شد که حوزه خدمات این شرکت به هات تپ و انشعاب گیری از خطوط لوله محدود نمی شود و پیشگام صنعت ابزار قابلیت تراشکاری پرتابل روی خط لوله را نیز دارد. این دستگاه کع قابلیت فیس دهی به فلنج ها از سایر ۲۴ تا اینچ را داشت مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و با سوالات متعددی در خصوص نحوه کف تراشی و فیس دهی فلنج توسط این دستگاه از سوی بازدیدکنندگان مواجه بودیم. لازم به ذکر است شرکت پیشگام صنعت ابزار قابلیت فیس دهی به فلنج از کوچک ترین سایزها تا سایزهای بالا را داراست و این دستگاه فقط یک مدل از اتواع دستگاه های فلنج فیسری است که توسط پیشگام صنعت ابزار تهیه شده و در پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

هات تپ، استاپل، فلنج فیسینگ و تراشکاری پرتابل

اجرای عملیات هات تپ و سایر خدمات خطوط لوله

شرکت پیشگام صنعت ابزار مجری عملیات هات تپ همواره کوشیده است با بومی سازی فرایندها و خدمات خطوط لوله، نیاز کارفرمایان و بهره برداران خطوط لوله نفتی، گازی و پتروشیمی را در داخل براورده نماید و به این وسیله نیاز ایشان به بهره گیری از پیمانکاران خارجی عملیات هات تپ و سایر خدمات را رفع نماید؛ بدیهی است که این اقدام هم قیمت تمام شده پروژه هایی نظیر هات تپ را می کاهد، هم زمان انجام کار را کاهش می دهد و سرعت عمل فرایندی را افزایش می دهد، و هم این که می تواند دستمایه ای باشد برای تبادل اطلاعات و انتقال دانش میان فعالان داخلی حوزه نفت و گاز و صنایع مرتبط. طبیعتاً این ساز و کار و تلاش برای تسری آن به دیگر فرایندها در رشد و ارتقا و تعالی صنعت کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

شرکت پیشگام صنعت ابزار حاضر است در تمامی نقاط کشور حاضر شده و پروژه های هات تپ و سایر خدمات مورد نیاز را به انجام برساند. برای ما جهت انجام هات تپ و خدمات مرتبط محدودیت های زمانی و مکانی فاقد موضوعیت است و بشرط فراهم بودن استانداردها و الزامات محیطی انجام کار، ما بدون هیچ وقفه ای خدمات هات تپ و نظایر آن را در اختیار مشتریان گرامی قرار خواهیم داد. کارفرمایان محترم می توانند ضمن تماس با کارگاه شرکت  پیشگام صنعت ابزار به شماره ۳۴۷۱۷۹۰۰-۰۲۶ یا تماس اینترنتی از طریق آدرس اینترنتی pishgam.hottapping@gmail.com مستقیما با مدیریت برقراری ارتباط کرده و نیازها و سوالات خود در زمینه هات تپ و سایر موارد را در میان بگذارند.


ارسال دیدگاه