عملیات انشعاب گرم هات تپ و کوپن بریده شده

شرکت پیشگام صنعت ابزار در زمینه انجام عملیات هات تپ در واحدهای یوتیلیتی شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی دارای دستاوردهای موفقیت آمیزی بوده است. انجام عملیات های انشعاب گرم در این واحدها معمولاً به لحاظ حساسیت در برنامه ریزی وسواس کمتری را نیاز دارد اما به لحاظ اجرایی وماهیت فنی کار معمولاً عملیات های هات تپ در واحدهای یوتیلیتی بیشتر است.

واحد utility  در واقع حکم پشتیبان و ارائه سرویس به فرایندهای اصلی مجتمع های پالایشگاهی و پتروشیمی را دارد. این واحد معمولاً برای جبران کاستی های جاری در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی تأسیس و تجهیز می شود و از این حیث می تواند از اتلاف زمان و انرژی ممانعت کند. مزایای که افزودن این واحد به مجتمع ها می افزاید را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • جلوگیری از اتلاف زمان: زمانی که به هر دلیلی مجتمع صنعتی با ایراداتی نظیر قطعی برق و مواردی از این قسم می شود واحد یوتیلیتی حکم یک نیروگاه کوچک تأمین کننده برق را ایفا کرده و از بروز مشکل ممانعت می کند. همچنین در صورت نیاز به توقف فرایندها، چنان که می دانیم هزینه راه اندازی مجدد فرایندها بسیار بالا خواهد بود. در این شرایط واحد یوتیلیتی به عنوان یک منبع تغذیه می تواند از میزان وابستگی و صرف زمان بالا ممانعت کند.
هات تپ یوتیلیتی در پتروشیمی فجر

تست فشار هیدرواستاتیک مجموعه بمنظور اجرای هات تپ

  • صرفه جویی در هزینه ها: این واحد در حکم یک تأمین کننده داخلی فرایندهای مجتمع محسوب می شود و به این صورت نیاز فنی به منابع خارجی را می کاهد. به این ترتیب می توان گفت که واحد یوتیلیتی گرچه خود دارای میزان بالای مصرف سوخت های فسیلی می باشد اما در هر صورت از بسیاری از هزینه های جاری مجتمع صنعتی می کاهد.
  • به عنوان منبع تغذیه: از آن جا که واحدهای پتروشیمی برای پیشبرد فرایندهای شان به میزان بالای بخار و آب نیاز دارند واحد یوتیلیتی به عنوان تأمین کننده سوخت برای روندهای جاری مجتمع می تواند به پیشبرد و تسریع فرایندها یاری رساند.

چنان که می بینیم این کارکردها از سوی یک واحد offsite گرچه به ظاهر ضروری نمی نماید اما بخشی جدایی ناپذیر از فریندهای جاری مجتمع های صنعتی تولید کننده فرآورده های پتروشیمی را پوشش می دهد و به این ترتیب اهمیتی کمتر از فرایندهای اصلی نخواهد داشت. از این رو سوء کارکرد این واحد می تواند باعث کندی روند و حتی در مواقعی توقف فرایندها در مجتمع صنعتی شود و از این رو می بایست در خصوص شان بیشترین اهتمام را مبذول داشت. در مواقعی بنا به ضرورت مجتمع صنعتی، یا بنا به ناکارکردی ها و طراحی های نادرست، پس از بهره برداری مجتمع نیاز به انشعاب گیری از خطوط لوله موجود در واحد یوتیلیتی می شویم. در این شرایط بهترین راهکار برای ایجاد انشعاب استفاده از عملیات هات تپ است.

عملیات انشعاب گرم هات تپ در واحدهای یوتیلیتی از این حیث دارای اهمیت است که قطعی جریان آن ها می تواند فرایندهای مجتمع را تحت الشعاع قرار دهد، از طرفی عملیات هات تپ روی این دسته خطوط لوله می تواند خطرناک و حساس باشد به این دلیل که ممکن است عملیات روی خطوط لوله بخار یا آب با دمای بالا انجام شود. بخش اعظم فرایندهای واحد یوتیلیتی را خطوط لوله بخار و آب سرد و آب پرفشار گرم انجام می دهند و به همین دلیل انجام هات تپ روی آن ها بسیار محتمل است. مجری هات تپ در خصوص این دسته عملیات ها باید بسیار ریزبینانه و وسواس گون رفتار کند.

اجرای عملیات انشعاب گرم هات تپ

اجرای هات تپ توسط شرکت پیشگام صنعت ابزار

مجموعه واحد یوتیلیتی شامل برج های خنک کننده گردش آب خنک کننده، پلنت های بویلر که تولید کننده بخار ند، واحدهای هوا، واحد نیتروژن، واحد تسویه پساب، واحد تولید برق یا نیروگاه و… می باشند. بدیهی است عملیات انشعاب گرم هات تپ روی واحدهایی نظیر خنک کننده هوا یا تولید کننده بخار دارای حساسیت های ویژه ای است. خطوط لوله بخار حاوی سیال با دمای حدود ۴۵۰ درجه سانتیگراد و فشار بالا می باشند. تجهیز دستگاه هات تپ و تدوین دقیق ترین دستورالعمل ها برای انجام انشعاب گرم از نکاتی است که نباید در خصوص انشعاب گیری روی این دسته خطوط از آن ها غفلت کرد.

شرکت پیشگام صنعت ابزار سابقه زیادی در انجام عملیات هات تپ روی خطو لوله موجود در واحدهای یوتیلیتی دارد. مهم ترین این عملیات ها مربوط به پتروشیمی فجر می باشد که با موفقیت و بدون بروز ایراد انجام شد و نظر مساعد و مثبت ناظرین و مهندسین کارفرما را نیز جلب کرد.

ما آمادگی انجام عملیات انشعاب گیری گرم یا هات تپ روی این دسته خطوط را دارا هستیم و تجارب و سوابق ما گویای ضریب اطمینان بالای فرایندی ما در اجرای این گونه عملیات هاست. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره می توانید به شماره تماس و آدرس اینترنتی درج شده در وبسایت مراجعه فرمایید. ما آمادگی پاسخگویی به سوالات شما در زمینه هات تپ واحد یوتیلیتی را داریم.

انشعاب گیری گرم هات تپ روی خطوط لوله

اتمام عملیات هات تپ

هات تپ – عملیات هات تپ – اجرای هات تپ – هات تپ واحد utility


ارسال دیدگاه